Emma Raducanu wenst soms dat titel op US Open in 2021 'nooit gebeurd' was

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Meer
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Emma Raducanu wenst soms dat titel op US Open in 2021 'nooit gebeurd' was

Emma Raducanu in een fotoshoot voor Porsche
Emma Raducanu in een fotoshoot voor Porsche Profimedia
De door blessures geplaagde tennisster Emma Raducanu heeft gezegd dat ze soms zou willen dat haar ongekende overwinning op de US Open van 2021 nooit had plaatsgevonden, omdat ze worstelde met de fysieke en mentale eisen die aan haar werden gesteld.

De in Canada geboren Britse was pas 18 toen ze als qualifier naar een ongelooflijke Grand Slam-titel snelde in New York zonder een set te verliezen. Raducanu is er echter niet in geslaagd om weer zo hoog te eindigen door blessures en een reeks coachwisselingen in de afgelopen twee jaar.

De nummer 128 van de wereld mist Wimbledon volgende maand omdat ze herstelt van een enkel- en polsoperatie.

'Ik ben veerkrachtig'

"Dat moment op het veld, toen ik de US Open-zege vierde, had ik zoiets van, ik zou letterlijk elke strijd in de wereld ruilen voor dit moment," vertelde Raducanu aan The Times. "Alles wat op mijn pad kan komen, neem ik voor wat ik nu heb, want dit is het beste in de wereld. Dat heb ik mezelf die dag op het veld beloofd.

"Sindsdien heb ik veel tegenslagen gehad, de een na de ander. Ik ben veerkrachtig, mijn tolerantie is hoog, maar het is niet makkelijk. En soms denk ik bij mezelf 'had ik de US Open maar nooit gewonnen, was dat maar niet gebeurd'.

"Dan heb ik zoiets van 'onthoud dat gevoel, onthoud die belofte', want het was helemaal puur."

Emma Raducanu kust de trofee na het winnen van de US Open
Emma Raducanu kust de trofee na het winnen van de US OpenProfimedia

Raducanu's verbluffende overwinning zorgde ervoor dat ze bijna van de ene op de andere dag een van de commercieel meest gevraagde sportsters ter wereld werd. De 20-jarige mag Nike, Porsche, Vodafone en Dior tot haar sponsors rekenen.

Raducanu zei echter dat ze snel volwassen moest worden op de WTA Tour om te voorkomen dat ze als "spaarvarken" zou worden gebruikt. "De tour is absoluut wreed," voegde ze eraan toe. "Wat ik me de afgelopen twee jaar heb gerealiseerd, is dat de tour en alles wat daarbij komt kijken, niet echt een leuke, vertrouwde en veilige ruimte is.

Emma Raducanu in een reclame voor Evian
Emma Raducanu in een reclame voor EvianProfimedia

"Je moet op je hoede zijn, want er zijn veel haaien. Ik denk dat mensen in de branche, vooral met mij omdat ik 19 was, nu 20, mij zien als een spaarvarken. Het is moeilijk geweest om te navigeren. Ik heb me een paar keer flink gebrand. Ik heb geleerd om je kring zo klein mogelijk te houden."

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen