Nieuwe Ferrari onthuld met korte presentatie, wat is er nieuw aan de SF-24?

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Meer
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Nieuwe Ferrari onthuld met korte presentatie, wat is er nieuw aan de SF-24?

De nieuwe SF-24
De nieuwe SF-24Profimedia
Vandaag heeft Scuderia Ferrari de nieuwe SF-24 onthuld met een zeer korte presentatie.

Het huis uit Maranello staat weer aan de start met dezelfde coureurs van vorig seizoen, Charles Leclerc en Carlos Sainz. Voor de 26-jarige Monegask is het het zesde seizoen in het rood, de Spanjaard is bezig aan zijn vierde en tevens zijn laatste, want in 2025 wordt hij vervangen door Lewis Hamilton.

Afbeeldingen van de nieuwe SF-24

Vanaf de eerste beelden ziet de nieuwe eenzitter er niet helemaal revolutionair uit vergeleken met de lijnen van vorig jaar. Een kortere neus valt op.

De neus van de nieuwe SF-24
De neus van de nieuwe SF-24@ScuderiaFerrari

De buiken zijn meer uitgehold en de zijkanten lopen af naar achteren.

De uitgeholde buik van de nieuwe SF-24
De uitgeholde buik van de nieuwe SF-24@ScuderiaFerrari

De achterkant is herzien met een veel kleinere afzuigkap.

De achterkant van de Ferrari
De achterkant van de Ferrari@ScuderiaFerrari

De geprononceerde kuipen weerspiegelen enigszins het Red Bull-concept zonder zo extreem te zijn, net zoals de vleugel duidelijk is beïnvloed door de aerodynamische keuzes uit de stal van Christian Horner.

De nieuwe SF-24 van bovenaf gezien
De nieuwe SF-24 van bovenaf gezien@ScuderiaFerrari

Enrico Cardile, verantwoordelijk voor het chassis en de aerodynamica:

"Met de SF-24 wilden we een compleet nieuw platform creëren. Je zou zelfs kunnen zeggen dat elk gebied van de auto opnieuw is ontworpen. We hebben de input van de coureurs omgezet in technische hoogstandjes en zijn tegemoet gekomen aan hun behoefte aan een auto die makkelijker te besturen is en daardoor makkelijker te exploiteren en tot het uiterste te gaan.

We hebben onszelf geen andere ontwerpbeperkingen opgelegd dan het verkrijgen van een sterke en oprechte eenzitter, die ook op het circuit doet wat we in de windtunnel zien, met als referentiepunt de ontwikkelingsrichting die we vorig jaar hadden gekozen en die ons aan het einde van het seizoen een sprong voorwaarts had bezorgd in termen van competitiviteit".

Enrico Gualtieri, Power Unit manager:

"Het feit dat het power unit project bevroren is door de regelgeving betekent niet dat 2024 geen interessante uitdagingen biedt. We kijken uit naar het seizoen met de meeste races in de geschiedenis van de categorie en dat betekent snellere reactietijden en minder beschikbare uren op de dyno. Ter voorbereiding op dit kampioenschap hebben we alle processen met betrekking tot de power unit herzien - voorbereiding, overleg en beheer - om de prestaties te maximaliseren. Daarnaast hebben we samengewerkt met onze partners om de procedures op het gebied van betrouwbaarheid verder te optimaliseren: dankzij de constante controle van de vloeistoffen die we samen met Shell op het circuit kunnen uitvoeren, hebben we bijvoorbeeld constante indicaties van de gezondheid van de power unit.

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen