Frans luxeconcern LVMH sluit 10-jarige deal met F1 voor merken als Louis Vuitton
Het Franse luxeconcern LVMH heeft een 10-jarige sponsordeal gesloten met de Formule 1 voor de merken Louis Vuitton, Moet Hennessy en TAG Heuer, maakte het bedrijf woensdag bekend.
De samenwerking, de volgende grote stap van het bedrijf in de sportwereld nadat het ongeveer 150 miljoen euro ($165,77 miljoen) betaalde om de hoofdsponsor te worden van de Olympische Spelen in Parijs, begint in 2025, voegde het bedrijf eraan toe.
De deal, waarvan de waarde niet bekend is gemaakt, wordt gesloten omdat toonaangevende bedrijven hun aanwezigheid bij evenementen proberen te vergroten door merkbekendheid te combineren met gastvrijheid, reizen en entertainment.
'Ervaringsdimensie'
“Al vele jaren hebben verschillende van onze Maisons ervoor gekozen om te investeren in de Formule 1,” zei LVMH Watches CEO Frederic Arnault en voegde eraan toe: “We willen deze ervaringsdimensie die de Formule 1 over de hele wereld biedt, verder laten groeien.”